Het wereldlijk repertoire valt uiteen in twee groepen. Enerzijds de Renaissancemuziek. Daarbij heeft Quartz een speciale
plek ingeruimd voor het prachtige werk van John Dowland (zie afbeelding). Zijn composities sluiten naadloos aan bij de
stemkleuring van het kwartet en komen bijzonder tot hun recht bij uitvoering in een klein ensemble omdat de muziek dan zijn
grootste transparantie geniet. Op het repertoire staan dan ook een twintigtal werken van zijn hand.
Daarnaast worden regelmatig werken van een aantal van zijn tijdgenoten zoals Bennett, Janequin, Passereau, Certon, dez Prez, Verdelot,
Arcadelt, enz. uitgevoerd.
Aan de andere kant richt Quartz zich de laatste jaren steeds meer op moderne close-harmony. Met name composities van de
hand van King's Singer-arrangeurs Chilcott en Lawson luisteren het repertoire op.
Ook bij het religieuze repertoire neemt de Renaissance een belangrijke plek in, met werken van o.a. Willaert, de Victoria,
Guerrero, de Morales, Tallis, Blow en Byrd. Maar ook hier krijgt het moderne repertoire steeds meer aandacht. Zo worden er
composities van Rutter, Duruflé, Poulenc, Kodály, Gjeilo en De Klerk gezongen.
Daarbij zijn ook enkele Russisch-orthodoxe werken opgenomen, zoals het Otsje Nash van Kedrov.
Speciale vermelding verdient het werk van de hedendaagse Italiaanse componist Mariano Garau. Hij schrijft religieuze muziek van een bijzondere schoonheid, geïnspireerd door het gregoriaans, geladen met mystieke spanning. Zijn werken zijn vaak driestemmig, zeer transparant en gevoelig getoonzet. Quartz heeft een speciale band opgebouwd met hem en zijn muziek. Inmiddels prijken er ruim twintig werken van zijn hand op het repertoire. In 2013 componeerde hij een werk speciaal voor Quartz. Zie de pagina composities. Onderaan op deze pagina zijn 'Ostende nobis Domine'.
En dan is er nog een inmiddels behoorlijk omvangrijk repertoire aan kerstliederen en carols uit alle windstreken en tijdvakken, van
Spanje tot Engeland, van Renaissance tot eigentijds.